Dobra dieta, to podstawa zdrowia

Zdrowie jest wartością niewymierną, ponieważ ani wykształcenie ani też pieniądze, nie mogą nam zapewnić dobrego zdrowia, a jak wiadomo bez dobrego zdrowia nic innego nie ma znaczenia. Dlatego warto jest podjąć kroki ku temu, aby zdrowie nasze było na jak najlepszym poziomie, a co za tym idzie służyło nam długo. Jednym z najważniejszych elementów zdrowego trybu życia, które zapewni nam zdrowie, jest odpowiednio zbilansowana dieta. Najlepiej jest wybierać produkty żywnościowe pochodzące od zwierząt i roślin możliwie jak najbardziej naturalnie hodowanych, dzięki czemu podczas posiłków nie będziemy spożywać dodatków takich jak szkodliwe opryski czy też antybiotyki znajdujące się w spożywanym mięsie. Wybierając produkty żywnościowe, koniecznie czytajmy ich skład dzięki czemu będziemy wiedzieli, czy do ich produkcji nie zostały użyte szkodliwe środki takie jak konserwanty, wzmacniacze smaku i zapachu oraz inne chemiczne dodatki. Dzięki wiedzy i czytaniu informacji znajdującej się na danym produkcie, możemy lepiej wybierać produkty żywnościowe, które znajdują się codziennie na naszym stole. Jeżeli do tego nasza dieta będzie zbilansowana, zawierając odpowiednią ilość wszelkich potrzebnych dla naszego organizmu składników, to z pewnością odbije się to pozytywnie na naszym zdrowiu. Z pewnością więc każdy, kto pragnie długo zachować dobre zdrowie, ale również świetną sylwetkę powinien pamiętać o tym aby prawidłowo się odżywiać. Bez dobrego odżywiania nikt z nas nie będzie miał szansy na długie i szczęśliwe życie. Osoby, które źle się odżywiają prędzej czy później będą miały poważnego problemy ze zdrowiem.

Dlaczego sport jest tak ważny dla naszego zdrowia

Lekarze wszelkich specjalności zachwalają sport jako cudowne lekarstwo (na równi ze zrównoważoną dietą), które ma ogromne znaczenie dl naszego zdrowia fizycznego oraz psychicznego. Osoby uprawiające regularnie sport są z zasady spokojniejsi, bardziej opanowani, trudniej jest ich wytracić z równowagi, a stabilność psychiczna jest ważna dla dnia codziennego. Sport sprawia, że w naszym mózgu wytwarzają się endorfiny, czyli hormony szczęścia, które dodają nam wigoru i pomagają poprawić sobie humor. Sport również jest ważny dla naszego ciała, ponieważ dzięki regularnemu ruchowi, nasze ciało jest lepiej dotlenione, co dotyczy każdego narządu każdej części ciała, ponieważ za pomocą krwi jest transportowany tlen, niezbędny do życia każdej komórki w ludzkim ciele. Ćwicząc mamy lepszą kondycję, mamy również lepszą wydolność układu oddechowego, wzmacniamy serce, które jest w stanie pracować wydajniej, nie męcząc się. Sport działa dobrze również na naszą sylwetkę, jesteśmy bardziej sprawni, możemy szybciej podejść z miejsca na miejsce, schylić się czy też podnieść dziecko, bez większego wysiłku, co jest ważne w naszym codziennym życiu. Dlatego też warto jest znaleźć sport, który będziemy uprawiać z przyjemnością, dzięki czemu będzie on naszym stałym rytuałem. Oczywiście należy pamiętać o tym, że są sytuacje, kiedy uprawianie sportu nie jest wskazane. Do takich sytuacji zalicza się na przykład czas, kiedy nasz organizm walczy z jakąś infekcją. Jest to bowiem duży wysiłek dla naszego ciała i jego systemu odpornościowego i niedobrze będzie jeśli będziemy organizm dodatkowo obciążać ćwiczeniami.

Dbamy o zdrowie ducha i ciała

Coraz częściej lekarze dbają o nasze zdrowie kompleksowo powiązując wiele problemów zdrowotnych z naszym samopoczuciem, ponieważ okazuje się, że jest ono silnie powiązane z nasza psychiką i stanem ducha. Kiedy jesteśmy zestresowani, przemęczeni, niedosypiamy a ciągłe napięcie staje się dokuczliwe, nasze całe ciało na tym cierpi. Wszystkie organy są obciążone przedłużającymi się problemami duszy, dlatego też osoby cierpiące na długotrwałą depresję uskarżają się również na dolegliwości ze strony różnorodnych organów. Stres działa negatywnie na krążenie krwi, przez co krew nie dochodzi w odpowiedniej ilości lub czasie do wszystkich organów, nie dostarcza im tlenu, przez co zaczynają się problemy z nerkami, sercem, trzustką, wątrobą a nawet mózgiem. Osoby zestresowane częściej borykają się z atakami serca, udarami mózgu czy też z takimi chorobami jak nadciśnienie czy miażdżyca. Dlatego też szukając przyczyn występowania różnych chorób coraz częściej lekarze sprawdzają stan naszego ducha, a nieraz dopiero leczenie depresji czy stanów lękowych pomaga pozbyć się typowo fizycznych dolegliwości. Dzięki kompleksowemu leczeniu objawów fizycznych oraz ewentualnych psychicznych zaburzeń czy przejściowych stanów emocjonalnych, zapewnia lepsze efekty podjętego leczenia. Wyraźnie należy w tym miejscu podkreślić, że korzystanie z pomocy psychologa, czy nawet psychiatry nie jest czymś czego należałoby się wstydzić. Kiedy tylko poczujemy, że z naszą sferą emocjonalną dzieje się coś niedobrego powinniśmy udać się do specjalisty. Szyba reakcja pomoże nam bowiem uniknąć poważnych problemów ze zdrowiem.

Zdrowe włosy, silne i błyszczące

Kobiety chcą być piękne, zadbane i podziwiane przez otoczenie, a jednym z najważniejszych aspektów kobiecości są włosy kobiet. Nie jest ważny ich kolor, nie ma również większego znaczenia czy są proste czy kręcone, oraz jakiej są długości, ważne jest ich zdrowie i witalność. Łatwo jest poznać zdrowe włosy, już na pierwszy rzut oka widać, czy są nawilżone, podatne na układanie, zdrowe i błyszczące. Kiedy się łamią, rozdwajają, są przesuszone i nie mają blasku, to niestety nie wzbudzimy w nikim zachwytu takimi włosami. Aby tak wyglądały musimy o nie dbać, za pomocą dobrze dobranych kosmetyków, takich jak szampon, odzywka, maska nawilżająca na włosy, lakier, pianka, żel, oraz olejki które wpierają budulec włosa oraz wzbogacają jego strukturę. Jednak to nie wszystko, ważne jest również aby dbać o nasze włosy od wewnątrz, za pomocą dobrej diety, bogatej w witaminy i mikroelementy, powinniśmy też dbać o nawilżenie naszego organizmu, pić przynajmniej 2,5 litra napojów dziennie, najlepiej wody niegazowanej. Możemy również stosować odpowiednie suplementy diety, które będą korzystanie działać na zdrowie i kondycję naszych włosów, ewentualnie pić herbaty z pokrzywy i skrzypu polnego, które są jednymi z najlepszych rozwiązań na słabe włosy. Herbatkę taką możemy przygotować z samodzielnie zebranych ziół rosnących na łące. Decydując się na takie rozwiązanie należy pamiętać o tym aby nie zbierać tych roślin, które rosną w pobliżu dróg. Takie rośliny zawierają bowiem wiele szkodliwych substancji, które z całą pewnością nie wpłyną dobrze na kondycję naszych włosów. Możemy także kupić zioła w aptece.

Szczuplejsza sylwetka to zdrowie dla całego ciała

Lekarze alarmują, że Polska jest krajem, który bardzo szybko przybiera na wadze, dotyczy to zarówno osób dorosłych, seniorów oraz dzieci i młodzieży, co jest niestety bardzo złym sygnałem. Jak wiadomo nadwaga i otyłość to nie tylko problem estetyczny, z którym wielu ludzi z dodatkowymi kilogramami czuje się źle, ale przede wszystkim jest to problem zdrowotny. Im bardziej otłuszczone są nasze organy wewnętrzne, tym trudniej jest im wykonywać swoją ciężką pracę, ponieważ płuca, serce, nerki czy też wątroba zostaje spowolniona, przez co musi pracować dużo ciężej, aby utrzymać funkcjonowanie organizmu. Osoby otyłe mają również często problemy ze stawami kończyn oraz z biodrami, które są narażone na zbyt duży ciężar do dźwigania każdego dnia. Tracąc na wadze z pewnością nasze ciało, każdy jego organ będzie pracował sprawniej, szybciej i bez takiego wielkiego obciążanie. Stracenie zbędnych kilogramów zdecydowanie pomoże nam w utrzymaniu lub nawet odzyskaniu utraconego zdrowia, może zapobiegać takich schorzeniom, które towarzysza otyłości, jak cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie, czy też zawały serca oraz wylewy krwi do mózgu. Dlatego też warto jest zadbać o właściwą dietę, zdrowo się odżywiać oraz dbać o kondycję i regularne uprawianie sportu. Dzięki temu będziemy nie tylko ładniejsi, zgrabniejsi i zdrowsi, ale również szczęśliwsi. Nie chodzi tu tylko o wydzielanie endorfin u osób uprawiających sport, ale również o to, że osoby lepiej czujące się ze swoim ciałem są po prostu bardziej zadowolone z życia. Warto o tym pamiętać zanim kolejny raz postanowimy sięgnąć po kawałek czekoladowego tortu czy ulubione wafelki.

Zdrowe stawy u biegaczy

Chociaż mówi się, że sport to zdrowie, to jednak niektóre dyscypliny sportowe wymagają od nas dobrego zdrowia oraz częstych kontroli u lekarzy, czasem nawet wymagają specjalnej opieki lekarskiej oraz suplementacji witaminowej. Osoby biegające są zdecydowanie zdrowsze, mają lepsza kondycję, ich płuca i serce są bardziej wydolne niż u osób, które nie biegają, więc jest to sport bardzo polecany, dla utrzymania zdrowia. Jednak biegacze często skarżą się na problemy ze stawami, które niestety podczas uprawiania tego sportu, szczególnie jeżeli chodzi o kończyny dolne, są bardzo nadwyrężane. Żeby zapobiegać tego typu problemom powinniśmy zadbać przede wszystkim o odpowiednie obuwie, które ma specjalną podeszwę, zapewniającą miękkość i amortyzację. To właśnie takie obuwie będzie nasze stawy chronić, ponieważ będą delikatniej ścierać się ze sobą podczas nacisku, jaki powstaje na skutek chodzenia i jeszcze bardziej, na skutek biegania. Wybierajmy również miękkie podłoże do biegania, takie jak drogi polne, specjalne bieżnie na stadionach a nie drogi asfaltowe czy też zwykłe chodniki. Musimy koniecznie pamiętać o odpowiedniej rozgrzewce, zanim zaczniemy biegać, bo to ona jest najważniejsza dla naszych stawów, rozegrane nie będą tak narażone na kontuzje. Rozgrzewka powinna trwać przynajmniej dwadzieścia minut, nie wystarczy zrobić kilka skłonów i przysiadów. Trzeba również pamiętać o tym, że po zakończeniu biegania należy się chociaż trochę porozciągać. Dzięki temu chronimy dodatkowo nasze stawy. Takie rozciąganie po ćwiczeniach fizycznych a przecież bieganie też takimi ćwiczeniami jest chroni również nasz mięśnie.

Jak dbać o zdrowie i zapobiegać cukrzycy

Chociaż lekarze alarmują o tym, że nasze społeczeństwo coraz częściej choruje na cukrzycę, chorobę zdrowiej, niewyleczalną, która w znacznym stopniu zmienia nasze życie i zagraża mu, to jednak często nie wiemy jak zapobiegać tej chorobie i jak dbać o nasze zdrowie. Pierwsze symptomy cukrzycy pojawiają się stopniowo i dyskretnie, może to być zmęczenie, senność, uczucie gorąca czy też zwiększone pocenie się. Aby zapobiegać cukrzycy i dbać o nasze zdrowie musimy zmienić naszą dietę na zdrowsze żywienie, wybierać produkty, które mają niski Indeks Glikemiczny, czyli powoli podnoszą poziom cukru we krwi i równie powoli po ich spożyciu, ten poziom opada. Dzięki temu dłużej czujemy się najedzeni, nie sięgamy po kolejną przekąskę, która może być niezdrowa. Sport jest bardzo ważny w walce z cukrzycą oraz w jej zapobieganiu, w wysportowanym i silnym ciele czujemy się, poza tym wysiłek fizyczny i uprawiane sportu sprawia, że cukier we krwi opada, więc po spożyciu czegoś niewskazanego, powinniśmy zdecydować się na ćwiczenia lub spacer, które pomogą naszemu organizmowi wrócić do normy. Stale i regularnie uprawiany sport, może w wielu przypadkach nie tylko odsunąć os nas groźbę nasuwającej się cukrzycy, ale również zapobiec jej występowaniu. Z pewnością każdy powinien zrobić wszystko aby nie dopuścić do pojawienia się cukrzycy. Ta bowiem na pozór niegroźna choroba prowadzić może bowiem do bardzo daleko idących zmian w naszym organizmie. Cukrzyca jest chorobą, która odbija się na całym naszym ciele. Wystarczy wspomnieć o problemach z krążeniem czy słynnej stopie cukrzycowej. Lepiej więc cukrzycy zapobiegać aniżeli ją leczyć.

Dbamy o zdrowie, leki z natury

Zdrowie jest wartością najwyższą w życiu człowieka, tak też zazwyczaj odpowiadamy w ankietach, bo znajduje się ono w czołówce naszych odpowiedzi, na równi z rodziną i przyjaciółmi, warto więc o nie dbać najlepiej jak możemy. Najczęściej zdrowie zaczyna nam dokuczać na przełomie jesieni i zimy oraz zimy i wiosny, kiedy pogoda zmienia się, nasz organizm jest osłabiony a wokół natykamy się na wirusy. Dlatego warto jest iść z rytmem natury i pór roku, korzystając z tego co najlepsze ma dla nas do zaoferowania. Miód ma działanie kojące i antyseptyczne, cebula i czosnek pomagają nam zwalczać wirusy i bakterie, które atakują nasz organizm, mieszanie tych składników i wyrabianie na przykład tradycyjnych syropów pomaga nam podczas choroby, oraz zapobiegawczo, zanim się pojawi. Coraz popularniejsze stają się również naturalne soki wyrabiane z tego co naturalne, kwiat lipy, aronia, maliny czy czarny bez, które to rośliny mają bardzo silne działanie w przypadku chorób o pokroju przeziębieniowym. Jednak natura podaje nam lekarstwa nie tylko na przeziębienia, zioła które możemy znaleźć na polach i łąkach oraz w aptekach świetnie nadają się do leczenia nadciśnienia, regulują poziom cukru we krwi, poprawiają krążenie, usprawniają pracę nerek czy też wzmacniają serce oraz mózg. Jeżeli zamierzamy zbierać zioła samodzielnie to powinniśmy pamiętać o tym aby robić to w miejscu, które oddalone jest od dróg. Zioła zbierane przy drogach są bowiem pełne naprawdę bardzo szkodliwych substancji, które w żaden sposób nie wpłyną pozytywnie na stan naszego zdrowia. Nie chcąc ryzykować możemy kupić zioła w aptece.

Zdrowie osób starszych, warto dbać przez cały rok

Bardzo dużo mówi się o tym jak ważne jest dbanie o zdrowie, szczególnie w przypadku osób starszych, których system odpornościowy jest już słabszy, natomiast wszystkie choroby działają gorzej na organizm. Dlatego tak ważne jest, aby osoby starsze dbały o swoje zdrowie cały rok, dzięki temu będą utrzymywać swój organizm wzmocniony i zwiększą swoje szanse na to, aby nie chorować w sezonie jesiennym i zimowym. Osoby starsze powinny dbać o swoją dietę, powinna ona być lekkostrawna, bogata w składniki mineralne, witaminy i błonnik, czyli z naciskiem na artykuły spożywcze razowe, warzywa, owoce oraz kuchnię gotowaną a nie smażoną. Ważnym elementem odporności organizmu jest również spokojny i długi sen, chociaż wiadomo że osoby starsze śpią krócej i wstają wcześnie rano, to warto zadbać o popołudniową drzemkę, aby organizm miał szansę się zregenerować. Ważnym aspektem dbania o odporność, zdrowie i witalność jest ruch, najlepiej na świeżym powietrzu, chociaż wiele rodzajów sportu nie jest polecanych osobom starszym, to jednak spacery z pewnością nie zaszkodzą, a wzmocnią nasze serce, dotlenią mózg i dodadzą odporności organizmowi. Warto jest również dbać o wykonywanie regularnych badań, które sprawdzą stan naszego zdrowia, ewentualnie suplementację witamin, którą warto przedyskutować z lekarzem. Oczywiście nie można zapominać o tym, że suplementy witaminowe nigdy nie mogą stać się substytutem zbilansowanej diety. Można je traktować jedynie jako jej wspomaganie, ale również nie przez zbyt długi czas. Zawsze trzeba również przestrzegać podawanego na opakowaniu dawkowania. Witaminy również można bowiem przedawkować.

Zdrowe i odporne dzieci

Jak wiadomo każdemu rodzicowi zależy na zdrowym i odpornym dziecku, jednak często nie wiemy jak pomóc naszemu maluchowi w zdobyciu odporności, co niestety przekłada się na częste chorowanie, szczególnie kiedy nasze dziecko idzie do żłobka, przedszkola lub szkoły. Starajmy się, aby nasze dziecko wysypiało się, dzięki temu jego odporność będzie większa, ponieważ ciało będzie miało szanse na wypoczynek i regenerację. Codzienne spacery i zabawa na świeżym powietrzu, z pewnością wzmocni organizm malucha a jemu zapewni dużo zabawy i frajdy, nie bójmy się brzydkiej pogody, wystarczy odpowiednio ubrać dziecko i spokojnie możemy wyjść na zewnątrz. Dzieci uwielbiają zabawy na śniegu oraz chodzenie w kaloszkach po kałużach. Jak wiadomo odporność w znacznej mierze pochodzi z wnętrza, dlatego właśnie jest bardzo ważne, aby w sposób naturalny zapewnić ją dziecku, za pomocą zróżnicowanej diety. Starajmy się, aby w codziennym jadłospisie naszego malucha znalazły się różnorodne warzywa i owoce, które zawierają w sobie różnorodne witaminy i mikroelementy, niezbędne do prawidłowego rozwoju oraz do odporności organizmu. Postarajmy się, aby w diecie malucha znalazły się również kasze, razowe pieczywo i makaron oraz brązowy ryż, soki naturalne nie słodzone, najlepiej z maliny lub aronii, które są nie tylko smaczne, ale również bardzo zdrowe. Trzeba jednak pamiętać o tym aby nowe produkty wprowadzać do diety dziecka bardzo ostrożnie. Może bowiem okazać się, że nasz maluch jest na dany produkt uczulony. Jeśli podamy dziecku małą jego ilość to reakcja alergiczna, która może się pojawić nie będzie zbyt silna.

Designed by